Kyoto

2015-08-05 07.12.09

Ziua 1 – am ajuns in Kyoto pe o caldura ingrozitoare in jurul pranzului, dupa ce ne-am ratacit putin mai mult in jurul garii, bazandu-ne pe google maps de altfel. Pana la urma am ajuns foarte usor la hotel, dupa ce am intrebat cativa localnici.
Pentru dupamiaza ne-am ales drept locatie de vizitare templul Fushimi Inari si muntele sau, unde am petrecut peste 4 ore superbe. Templul Fushimi Inari a fost ales de 2 ani drept Top travellers choice de catre calatorii de pe Tripadvisor, drept urmare locul era aglomerat.

2015-08-04 15.50.24
Cand am coborat din tren, in aceasta suburbie a orasului, am intalnit primele Torii, porti portocalii/ vermillion care marcheaza drumul spre templu. Poarta principala a templului ne-a intampinat la fel de viu colorata, acest loc fiind foarte deosebit amenajat fata de culorile sobre intalnite pana acum in calatoria noastra.
In curte se gasesc altarul exterior, altarul principal , precum si o sala de spectacole ( pentru dansuri si piese de teatru). Dar mai impresionante sunt cele peste 100000 de Tori, care strajuiesc cararile ce urca spre varful ” muntelui” . La inceput amuzate, am inceput sa urcam pe carare. Am ajuns la un lac superb, inconjurat de multe altare mici, locuri de rugaciune pazite de “vulpi” – animal mitic, considerat in religia Shinto a fi mesagerii zeului Inari, zeul orezului.  Si bineinteles de tori in diferite dimensiuni.

2015-08-04 16.13.38
Torii reprezinta poarta de trecere de la profan la sacru in traditia japoneza. De altfel aceste Torii de pe munte sunt donate de diferite companii de pe teritoriul Japoniei.

Dupa ce am ajuns la lac, ne-am gandit sa mai urcam putin, sa vedem cum e traseul. Dupa o panta abrupta, cand am descoperit ca de fapt am mers foarte putin pe ilustratia grafica, am fost  putin dezamagita insa am continuat. Si asa am ajuns la primul punct de belvedere cu o priveliste frumoasa asupra orasului. Apoi la urmatorul punct. La acesta era un semn care indica 15 minute sau 30 minute pana in varf. Am ales varianta mai rapida si am inceput sa urc scarile. Din loc in loc erau mici casute unde se serveau bauturi racoritoare. Mi-am luat niste limonada si am mers mai departe. Un semn in engleza scria “Top of the mountain – 233 m”. Lac de transpiratie, rosie la fata, am inceput sa rad. Pentru 233 m m-am chinuit atata? Parea o urcare de cel putin 600 m altitudine si cand colo… Si aici ca peste tot pe munte erau multe altare, impodobite cu vulpi si torii. Am facut fotografiile de rigoare, cred ca si niste selfie-uri si apoi am coborat pe partea cealalta a muntelui. Un mic paraias amenajat si cateva izvoare au facut coborarea prin padure mai interesanta. Intoarse la templul principal, ne-am bucurat sa vedem lanternele aprinse.

2015-08-04 16.38.09

2015-08-04 16.37.23

Ziua 2 – 5 august
M-am trezit devreme, ceea ce a fost surprinzator de usor in toata calatoria, si am plecat spre Hiroshima – respectiv Shin-Yamaguchi, locul Jamboreeei Mondiale a Cercetasilor ( 23rd World Scout Jamboree) pentru a ma intalni cu contingentul romanesc si cu Joao Armando Goncalves, presedintele Comitetului Mondial Scout.
M-am bucurat tare mult sa vad organizarea frumoasa a cercetasilor nostri, copii entuziasti, organizati, inca nedoborati de caldura. Pentru mine una a fost un soc termic caldura din camp, iar Ioana Francu, sefa contingentului nostru, mi-a spus ca sunt sute de cazuri de insolatii zilnic si ca armata a instalat un al doilea spital de campanie pentru a face fata. In toate prezentarile jamboreei de la evenimente se mentiona ca temperatura obisnuita in aceasta perioada in zona este de 23-25 grade Celsius. Ori in camp, ca de altfel in toata Japonia in august 2015 s-au inregistrat temperaturi record de 36-38 grade Celsius. Plus umiditate ridicata. Si iata cum calatoria noastra s-a desfasurat de fapt intr-o sauna permanenta – perfect pentru ten si detoxifiere.
Dupa intalnirea frumoasa cu cercetasii nostri, am vizitat putin cortul WOSM si apoi am insotit-o pe Ioana la receptia franceza. Aici m-am intalnit cu multi cunoscuti, cu cativa amici cercetasi si am prins din  urma istorisirile de la ultima intalnire.

Mai departe ne-am plimbat putin pe la activitati, Food Court – unde am mancat un langos delicios la standul unguresc, dupa care a urmat drumul inapoi spre Kyoto.

2015-08-05 11.01.33

Merita mentionat ca drumul cu Shinkansen intre Kyoto si Shin-Yamaguchi a durat mai putin de 3 h pentru o distanta de peste 500 km!

Ziua 3 – 6 august

Am inceput ziua cu o vizita programata la Palatul Imperial din Kyoto, in turul de limba japoneza. Din pacate n-am fost suficient de precaute pentru a ne interesa din timp despre accesul pe domeniile imperiale, asa ca atunci cand am incercat sa facem rezervarile am gasit doar acest tur in limba japoneza.
Vizita palatului insa a fost interesanta, iar un pliant in limba engleza ne-a ajutat sa ne orientam in gradini si sa identificam cladirile si destinatia fiecareia dintre ele.

Aici si apoi si in castelul NiJo.

2015-08-06 11.11.45

Dupa Kyoto, am vizitat mai departe Nara, Osaka si inapoi in Tokyo.

In episodul 1 am scris despre Tokyo, iar in episodul 2 am scris despre Nagoya.

Calatorie in Japonia – Episodul 3 – Kyoto si Jamboreea Mondiala a cercetasilor
Tagged on:

Tu ce părere ai despre subiect? What's your opinion on the subject?